Na realizaci projektu měly skupiny cca jeden měsíc, během kterého musely nejen vymyslet a shodnout se na tom, jakému tématu se ve svém projektu budou věnovat, ale členové skupin se také museli rozhodnout, jakým způsobem si rozdělí práci a jak ostatním své téma odprezentují.
Děti si vyzkoušely, jaké to je, od A do Z zpracovat a odprezentovat téma. Všichni díky tomu rozvíjeli své kompetence ke spolupráci, komunikaci, k učení, vyhledávali a zpracovávali informace, před ostatními výsledky své práce prezentovali a obhajovali.
* děti vytvořily několik velkoformátových informačních plakátů
* děti pracovaly s moderními technologiemi
* děti natočily video - prezentaci, využily digitální technologie
* děti vyhledaly a zpracovaly celou řadu informací
* děti vysvětlovaly témata i odborné termíny vlastními slovy
* děti se učily a zkusily si, jak prezentovat před ostatními (jak hlasitě mluvit, artikulovat, jak zaujmout)
* děti se snažily uchopit téma v kontextu vlastního života, regionu ve kterém žijí i celé planety
* děti si utřídily vědomosti, které již měly z minulosti a prakticky je využily
* děti připravily pro ostatní spolužáky zajímavé úkoly a rébusy
* děti představily řadu doporučení a řešení pro každodenní život
* děti zapojily do svých sdělení humor, nadsázku, využívaly příkladů, imaginací apod.
* spoustu dalšího, včetně prohloubení vztahu k přírodě a uvědomění ekologických témat.
Na podobných úkolech pracujeme i v jiných předmětech. Jsou náročné, ale zároveň zábavné a obohacující.