Rozlosování do skupin jsme díky puzzle zvládli rychle a složené obrázky měst jsme ihned podrobili analýze a zamýšleli se nad tím, kdo na daných místech asi žije, jak se tam lidem bydlí, jak se to místo, město, městská čtvrť asi jmenuje a proč. Zkusili jsme si přiřadit k našim skládankovým městům názvy skutečně existujících pražských čtvrtí a spekulovali jsme o tom, jak tyto názvy nejspíš vznikly a co o daném místě říkají.
Když jsme se vžili do pocitů obyvatel našich čtvrtí, zkusili jsme z vlastních těl vystavět na náměstí vhodné sousoší. Ve skupinách jsme si rozdělili role a pracovali na dalších úkolech. Starostové sepisovali své slavnostní proslovy, ředitelé školy sestavovali žákům odpovídající rozvrhy, heraldici navrhovali obecní erby, občané psali zápis z jednoho dne do svého deníku.
Nakonec jsme ve skupinkách hlasitě předčítali celou pohádku a také jsme si ji promítli v našem třídním kině. Je pěkná, poučná a vtipná, takže jsme si ji nejen řádně zhodnotili po jazykové i dramatické stránce, ale také jsme si ji pěkně zahráli.
Autorem vyučovacího bloku je Svatopluk Mareš, ke stažení je na webu NPI.