Po příjezdu jsme se rozdělili a zatímco čtvrťáci se uvnitř věnovali počasí, třeťáci zaznamenali významné úspěchy ve snahách o podpálení všeho, co hoří. Ale vážně: Jedna část programu byla věnovaná ohni. Žáci se seznámili nejen s tím, jak se takový oheň správně zapaluje, ale také s historií použivání ohně lidmi a se způsoby, kterými lidé získávali oheň v minulosti. Mohli si vyzkoušet vykřesat jisktu křesadlem, podpálit dřevo zápalkami, vyzkoušet si rozdělání ohně s podpalovačem. Nejdříve si však museli v lese nasbírat vhodný materiál. Mnozí zjistili, že ne všechno, co tak na první pohled vypadá, potom opravdu dobře hoří. Foukal opravdu silný vítr a tak by nebylo možné rozdělat oheň bez skutečně dobré vzájemné spolupráce. Jak můžete z fotografií vidět, rozhořely se ohníčky nakonec všem.
Mezitím v interiéru probíhala druhá část programu, která byla zaměřena na počasí. Děti si zopakovaly to, co už znají o měření teploty, srážek a větru, a dozvěděly se mimo jiné i to, jak předpovídat počasí z mraků. Vyrobily si rámečky na nichž si pojmenovaly deset typů mraků a rozeznají, ze kterého z nich nejspíš nezaprší.
Zbývající čas jsme strávili v rozlehlém areálu Pralesa a prozkoumali nejrůznější naučné panely, hmatový chodník, mini zvěřinec, les i motýlí louku a broukoviště. Umíme si představit, jak páchne páchník, kolik unese tesařík a jak velké rohy má roháč.
Domů jsme se vrátili ošlehaní větrem, ovonění kouřem a ohněm, spokojení po prožití hezkého, zábavného a poučného dopoledne.